Tikslas: užkirsti kelią naujų konteksto neatitinkančio elgesio apraiškų atsiradimui, sukuriant aukštos kokybės mokymosi sąlygas visiems mokiniams ir darbuotojams visose erdvėse (t. y. visoje įstaigoje, grupėje ar už grupės ribų). Skirta visiems ugdytiniams ir darbuotojams.
Remiantis naujai suformuluotomis įstaigos vertybėmis ir esamomis pozityviomis praktikomis, buvo sukurta įstaigos elgesio lūkesčių matrica, įvykdyti jos pristatymai visoms darbuotojų grupėms (t.y. darželio pedagogai ir specialistai, individualios pagalbos ir mokytojų padėjėjai, bei dienos socialinės globos centro darbuotojai), suorganizuotos diskusijos elgesio lūkesčių ir susitarimų aktualumo ir pritaikomumo klausimais.
Vedami reguliarūs (t.y. kelis kartus per metus) mokymai ir organizuojamos diskusijos ir dirbtuvės su visomis darbuotojų grupėmis kalbos kodų keitimo tema.
Išgrynintos, suvienodintos ir vizualizuotos bendros taisyklės visoms įstaigos erdvėms.
Įstaigoje nuosekliai naudojamos vizualinės pagalbos priemonės, pvz.: vizualiniai tvarkaraščiai, „dabar → po to“ vizualinės priemonės, kasdienės nuspėjamos grupės rutinos ir ritualai, audialiniai priminimai (pvz.: laikmačiai, asocijuojami garsai), alternatyvioji komunikacija kaip pagalbinė priemonė kalbos sunkumų turintiems ugdytiniams, naudojamos skatinimo sistemos (“pastebėk-įvardink-pagirk”; žetonų sistemos; ir kt.)
Toliau visose įstaigos grupėse ir aplinkose diegiamos ir palaikomos I pakopos praktikos, t.y. socio-emocinių kompetencijų stiprinimas, toliau diegiami pozityvūs kalbos kodai, plečiamos tiesioginio tinkamo elgesio mokymo praktikos, tobulinamas alternatyvios komunikacijos priemonių pritaikomumas, savireguliacijos praktikų mokymas, skatinimo sistemų diegimas ir kt.
Tikslas: mažinti esamų konteksto neatitinkančio elgesio atvejų (paplitimo) skaičių, kai elgesys yra rizikingas ir (arba) kai jis atsparus pirminės intervencijos veiksmams, ir užtikrinti tikslingesnį, intensyvesnį ir dažnesnį mažoms grupėms skirtą atsaką situacijose, kuriose tikėtinas konteksto neatitinkantis elgesys. Skirta tai daliai ugdytinių, kurie susiduria su dažnesniais ar didesniais sunkumais konkrečiose srityse.
Organizuojamos mažos pagalbos grupės darželio grupių viduje, pvz.: socialiniams įgūdžiams stiprinti, taip pat, identifikavus poreikį, vedami grupiniai psichologo ar socialinio pedagogo užsiėmimai. Taip pat, vykdoma nuosekli didelių iššūkių keliančio elgesio apraiškų stebėsena registruojant jas ABC lentelėse, bei analizuojant surenkamus duomenis tolesnių sprendimų dėl reikalingų diegti konkrečių praktikų priėmimui. Kuriami algoritmai tikslinės pagalbos poreikiui nustatyti ir pagalbos priemonėms įgyvendinti.
Tikslinės pagalbos diegimo laikotarpiu, darželyje ir dienos centre planuojama pritaikyti socialinių įgūdžių programas “Tiesioginis vaikų socialinio elgesio mokymas” ir „Mes mąstytojai“, diegti ergoterapinę savireguliacijos priemonę „Reguliacijos zonos“ bei organizuoti funkcionalių gyvenimo įgūdžių programą AFLS ir pagalbos grupes disleksiją turintiems ugdytiniams ir dienos centre.
Tikslas: mažinti esamų konteksto neatitinkančio elgesio atvejų intensyvumą ir (arba) sudėtingumą (paplitimą), kai elgesys atsparus pirminės ir antrinės prevencijos veiksmams. Užtikrinti labiausiai individualizuotą atsaką situacijose, kuriose tikėtinas konteksto neatitinkantis elgesys.
Itin didelių iššūkių keliantis ugdytinių ir paslaugų gavėjų elgesio duomenų registravimas yra numatytas įstaigos netinkamo elgesio įvertinimo ir įveikimo tvarkos apraše. Nuo 2025metų rudens planuojama diegti ir plėtoti III PEPIS pakopos, t.y. individualių iššūkių keliančio elgesio atvejų intervencijų algoritmą.
Šiuo metu, individualiems atvejams yra galimybė konsultuotis su specialistu, galinčiu atlikti funkcinį elgesio vertinimą, teikiamos rekomendacijos grupės darbuotojams, bei tėvams. Ateityje planuojama vystyti elgesio vadybos specialisto pareigybę įstaigoje, taip pat formuoti elgesio paramos komandas individualiems atvejų sprendimams priimti. Kartu bus siekiama įdiegti “Funkcinį elgesio vertinimą”, kuriuo remiantis bus sudaromi individualūs elgesio pagalbos planai.
Bendradarbiaujama su tėvais – teikiamos individualios konsultacijos elgesio valdymo klausimais. 2025m. planuojama organizuoti pagalbos grupes ugdytinių šeimos nariams (t.y. tėvams ir globėjams, broliams ir seserims), toliau teikti individualias konsultacijas ar namų vizitus pagal poreikį, bei organizuoti įvairius renginius įstaigos bendruomenei pozityvaus elgesio palaikymo temomis.
Informacija atnaujinta: 2025-01-31
Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus.